Morgonklubbar 2023 - 2024

Föräldraföreningen ordnar morgonklubbar för årskurserna 1-2. Det finns också andra klubbar vid Vindängen och för information om dem får man vända sig till de föreningar som ordnar dem (se nedan).

I morgonklubben varierar aktiviteterna och vi leker både ute och inne, beroende på väder, vind och humör.

Morgonklubb ordnas 8:15-9:15 tisdag, torsdag och fredag. Klubbplatsen gäller för hela årskurs och anmälningen görs skilt för varje morgonklubb. Barnet kan alltså anmälas till 1,2 eller 3 morgonklubbar. Klubbarna börjar på andra skolveckan, tisdag 15.8.

Gör så här:

Bekanta dig med tidtabeller och alternativ.

Anmälningen öppnar 14.8.2023 19:00, anmälning sker via länken som du hittar på anmälning till klubbarna - sidan. Anmälningar tas emot i den ordning de anländer. Observera att max. antal barn i morgonklubbarna är 32 barn på tisdag och torsdag och 22 barn på fredag. Du kan anmäla dig i kön i fall platserna är fyllda. Anmälningen stängs i slutet av augusti. Bekanta dig med FFs klubbvillkor innan du anmälningen.

Betalning sker i samband med anmälningen via Paytrail. Anmälningarna är bindande och deltagaravgiften återbetalas inte efter att anmälan gjorts. Ifall du har problem med betalningen, kontakta oss omedelbart, vindangen.klubbar[at]gmail.com. Platsen är bokad först efter godkänd betalning.

Något som är oklart - se FAQ nedan eller kontakta oss via Klubbteamets gemesamma e-post.

Klubbverksamheten dras under läsåret hösten 2023/våren 2024 av Simon Haglund som är anställd i Vindängens skola. På tisdagar och torsdagar hjälper Ebba Sjöstedt till med verksamheten.

Priser

90€/läsår per klubbmorgon, dvs. max 270€ per läsår för tre morgonklubbar/vecka. Barnet kan delta 1, 2 eller 3 dagar i morgonklubbarna. Det finns möjlighet till nedsatt avgift för familjer i trångmål. Kontakta rektor.

Alla platserna är redan fyllda - vad gör jag nu?
Anmälningar tas emot i anmälningsordning. Även om alla platser är fyllda, lönar det sig att kolla igen efter en stund, eftersom det kan bli lediga platser om anmälningar inte bekräftats genom betalning.

Om alla platser till klubben är reserverade, kan man anmäla sig till reservplats. Vi meddelar då per e-post till dig ifall det blir lediga platser.

Jag har redan anmält mitt barn men behöver inte platsen p.g.a. ändrade tidtabeller.

Innan klubbarna har startats kan du avboka via länken som kommit i anmälnongsbekräftelse eller meddela oss via Klubbteamets gemensamma e-post vindangen.klubbar[at]gmail.com.

Om klubbarna har redan körts igång gäller de villkor som du hittar här.

Mitt barn är sjukt en dag - vem skall jag meddela?

Ni behöver enbart meddela skolan - via Wilma funktionen om sjukt barn (ikonen med termometer på framsidan).

Simon är sjuk - vad händer då?

Det finns vikarier för Simon. I den osannolika situationen att alla ledare är förhindrade försöker vi först ordna att någon från skolan kunde ta emot barnen i skolan. I värsta fall måste morgonklubben inhiberas och då meddelar vi via årskursens WhatsApp grupp att morgonklubben är inhiberad och vi föräldrar får tyvärr då hitta andra arrangemang.

Andra klubbar

Här finns information om andra klubbar som ordnas i Vindängens skola. Om du känner till klubbar som inte finns här, skicka gärna e-post om det.

De kostnadsfria WAU klubbarna ordnas måndagar 8.15-9.15 för åk 1-2 och fredagar 14.15-15.15 för. åk 3-4. Höstperioden är veckorna 35-49 och vårperioden veckorna 2-20. Anmälan öppnar i mitten av augusti och sker via suomisport.fi

Westend Indians ordnar två multisportklubbar, för åk 3-4 på onsdagar kl. 13:15-14:00 (https://westendindians.fi/joukkueet/vindangens-skola-monilaji-vanhemmat) och för åk 1-2 på måndagar kl. 13:15-14:00 (https://westendindians.fi/joukkueet/vindangens-skola-monilaji-nuoremmat).

EBUF ordnar en teatergrupp för elever i åk 1–3, torsdagar kl. 13.15-14.15.
Höstterminen: vecka 35–48. Ingen träff v. 42. Vårterminen: vecka 3–16. Ingen träff v.8.
Pris: 75 €/termin. Syskonrabatt 10%.
Ledare: Nina Tikkanen
För mera info om Teaterskolans verksamheten: Teaterskola - EBUF
Anmälningslänk: https://ebuf.blankett.fi/form/15533

Oilers kommer att hålla klubb för åk 1-2 onsdag kl. 14.15-15.15, se hemsidan för mer info.

VINDÄNGENS SKOLKÖR för åk 1-2, dir Christel Österholm
Onsdag kl 13.20-14.05
Hagalund/Vindängen, MIK
För anmälan, kontakta kansliet@kungsvagen.fi.

Musikinstitutet Kungsvägen ordnar en blockflöjtsgrupp för nybörjare i Vindängen på fredagar kl 13.20-14. Lärare Satu Parkkonen (050-5464 785).
Terminsavgift 195 €
Ett tu tre -blockflöjtsbok 24 €
Egen blockflöjt 29 €
Anmälningar:
044-764 4900 /kansliet
kansliet@kungsvagen.fi

Nina och Simon ordnar löpträningsklubb för åk 3-6 i september, alla 4 måndagar mellan kl. 8-9. För anmälning och mer info, se Wilmameddelandet 23.8.2023.