Klubbar som hållits vid Vindängens skola

En ungefärlig sammanställning

2017-2018

Föräldraföreningens klubbar
Morgonklubb för åk 1–2 (måndag, tisdag, onsdag och torsdag)
Ninas gympaklubb för åk 1–2 samt åk 3, Bildkonstklubb för åk 3

Övriga arrangörers klubbar
Parkour (tisdag 2 grupper och fredag 3 grupper) - Parkour Helsinki; WAU-sportklubb, åk 1–2 (fredag morgon), åk 3–4 (onsdag) - WAU ry; Innebandyklubb, 9-10-vuotiaat - Esport Oilers; Multisportklubb, åk 1–6  - Westend Indians; Finskaklubben åk 1-2, Spanska åk 4-6, Tyska klubben åk 5-6 - Esbo Arbis

2016-2017

Föräldraföreningens morgonklubbar för åk 1-2
Ninas gympaklubb (Nina Björklöf); Katjas läsklubb - tisdag, onsdag, torsdag (Katja Sjögren); Sannas rörelse- och pysselklubb - tisdag, onsdag, torsdag (Sanna Kettunen)

Föräldraföreningens eftermiddagsklubbar
Parkour fem grupper (Lauri Kortesoja och ZZ); Ninas gympaklubb (Nina Björklöf); Bildkonstklubb (Katja Sjögren); Dramaklubb (Minna Valkama)

Finska språkbad, Spanska [två grupper], Akrobatik, Street dance (Arbis); Ordkonst (Sydkustens landskapsförbund); Kör (två grupper, Tapiolan kuoro); Innebandy (Esport Oilers); Multisport (Westend Indians); WAU-sporttis (två grupper, WAU r.f.)

2015-2016

Skolans morgongklubbar (i skolans bibliotek, två morgnar; Kodning; Läxklubb) samt eftermiddagsklubben Läxor och pyssel

Föräldraföreningens Bildkonstklubb (Johanna Ahlstrand), Dramaklubb (Minna Valkama och Elias Edström), Morgongympa (Nina Björklöf) och Parkourklubb (sex grupper; Lauri Kortesoja, Parkour Helsinki)

Föräldraföreningens kortklubbar: Filmklubb (8 ggr, Rasmus Sumelius), Programmeringsklubb (två grupper á 8 ggr; Juuso Laitinen) och Skejtklubb (två grupper á 4 ggr; Benjami Grén och Juha Nikkinen, Espoon rullalautailijat r.y. samt Walter Koskeli)

English Club, Finska språkbad och Spanska (Esbo Arbis); Vindängen-kören,  (Musikinstutet kungsvägen); WAU-morgonklubb (WAU r.f.)

2014-2015

Skolans läxklubbar

Föräldraföreningens Bildkonstklubb (Rea Ristola), Dramaklubb (Minna Valkama), Morgongympa (Nina Björklöf) och Parkourklubb (Lauri Kortesoja, Parkour Helsinki)

Föräldraföreningens kortklubbar:Filmklubb (5 ggr, Rasmus Sumelius) och Skejtklubb (3 ggr, Benjami Grén och Dennis Konoi, Espoon rullalautailijat r.y.)

2013-2014

Skolans läxläsningsklubbar samt Gympa;

Föräldraföreningens Bildkonstklubb (Rea Ristola), Dramaklubb (Ida Hummelstedt och Ronja Quagraine), Ninas gympa (Nina Björklöf) och Parkourklubb (Lauri Kortesoja, Parkour Helsinki)

English Club och Finska språkbad (Esbo Arbis); Vindängen-kören, Kantele-grupp (Musikinstutet kungsvägen); WAU-morgonklubb och -sporttis (WAU r.f.)

2012-2013

(skolan utlokaliserad till Esboviken, Mårtensbro gamla skola, p.g.a renovering)

Föräldraföreningens Bildkonstklubb (Rea Ristola), Dramaklubb (Ida Hummelstedt och Ronja Quagraine), Ninas gympa (Nina Björklöf) och Parkourklubb (Parkour Akatemia; Lauri Kortesoja, Parkour Helsinki)

Engelskaklubb (Esbo Arbis); Gitarr-grupp, Kantele-grupp (Musikinstitutet Kungsvägen);  Sportis (WAU)

2011-2012

Föräldraföreningens Parkour (4 ggr, Gymi; Parkour Akatemia, 3 ggr i Vindängen, 9 ggr i Mårtensbro); Experimentklubb (6 ggr, Annika Venäläinen och Markus Mattila; Luma centrum, Helsingofrs universitet); Skejtklubb (4 ggr, Anttoni Lavikka samt Dennis Konoi; Espoon rullalautailijat r.y.); Sapere-matlabb och Sapere-kockklubb (4 + 4 ggr, Mikaela Wickström)

Föräldraföreningens klubbar som fick för få anmälda och därför inte blev av på hösten 2011: Sapere-matlabben (åk 5-6 och åk 3-4), Ordverkstad, IT/data, Konst/akvarell

Engelskaklubb (Esbo Arbis); Kör, Gitarr-grupp, Kantele-grupp (Musikinstitutet Kungsvägen);  Sportis (WAU)

2010-2011

Föräldraföreningens Dramaklubb

Engelskaklubb (Esbo Arbis); Kör, Fife-flöjt (Musikinstitutet Kungsvägen); Sportis (WAU)

2009-2010

Föräldraföreningens Dramaklubb; Hiphop (DCA); Snickarklubb; Förstahjälp-klubb

2008-2009

Föräldraföreningens Engelskaklubb (Gregory Overton); Innebandy; Dans

Engelskaklubb (Esbo Arbis)

2007-2008

Föräldraföreningens Engelskaklubb (Gregory Overton); Innebandy (Martin Ahlblad); Miljödetektiv (Pamela Westerlund, Natur och miljö r.f.)

2006-2007

Föräldraföreningens Engelskaklubb (Greogrory Overton); Körklubb (Jessica Lång, Siba); Innebandy; Miljödetektiv (Natur och miljö r.f. ?); Dramaklubb (Mika Fagerudd ?)