Nedanstående klubbvillkor gäller fr.o.m. hösten 2013
Anmälningsblankett till föräldraföreningens klubbar finns här.
Anmälningen är bindande.
Erhållen plats bekräftas via e-post av klubbledaren (bildkonst, drama och gympa) och klubbansvariga (parkour).
Anmälningar tas emot i tre dagar, fr.o.m. första skoldagen kl 21.00 t.o.m. torsdag kl 21.00. Därefter bestäms på basen av antalet anmälda om klubben förverkligas eller ej.
För alla klubbar gäller att deltagarna tas emot i anmälningsordning (om inte annat anges vid respektive klubb). Det största möjliga deltagarantalet per klubb varierar, se respektive klubb.
Om en elev vill gå med i en klubb mitt i terminen, ta då kontakt direkt med klubbledaren!
Information om anmälning till övriga arrangörers klubbar hittas via översiktsbilden här på ff's webbplats.
Klubbarna startar den andra skolveckan ifall det finns tillräckligt anmälda till respektive klubb.
Om antalet deltagare inte blir tillräckligt stort förbehåller föräldraföreningen sig rätten att annulera klubben eller minska på antalet klubbgånger.
Klubbarna arrangeras minst 12 ggr på hösten, 14 ggr på våren. Beroende på deltagarantalet kan antalet klubbgånger bli fler, och dramaklubbens längd per gång justeras. Dessa detaljer slås fast i samband med att deltagarantalet blir klart, skilt för höst- och vårtermin. (Se dessutom respektive klubbeskrivning).
Deltagaravgifterna finns nämnda under respektive klubbeskrivning på ff's webbplats.
Betalning görs på föräldraföreningens konto FI12 4055 4950 0631 13. Under meddelande, skriv klubbens namn samt elevens namn och åk.
Deltagaravgiften ska på hösten betalas före utgången av september.
Vårterminens avgift ska betalas senast 10.12. Ny deltagare betalar vårterminens deltagaravgift senast 31.1.
Föräldraföreningen uppbär en förseningsavgift på 5€/påbörjad kalendermånad.
Önskar eleven få nedsatt avgift, kontakta rektor, som sköter ärendet tillsammans med föräldraföreningens ekonomieansvariga under tystnadsplikt.
Elevens deltagande i klubben/klubbarna fortsätter automatiskt på vårterminen.
Elev som önskar sluta i klubben bör meddela därom skriftligen före 10.12. Oannulerad plats debiteras till hela beloppet.
I övrigt gäller samma som beskrivs under Deltagaravgifter.
Önskar en elev annulera sitt deltagande i en klubb ska det göras skriftligt, per e-post, både till klubbledaren och föräldraföreningens klubbansvariga.
Anses en elev störa verksamheten kan eleven bli utestängd från klubben.
Klubbdeltagarna är försäkrade av föräldraföreningen (det gäller föräldraföreningens klubbar).